سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های مثبت یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی خوب!

ویژگی های مثبت یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی خوب!

 

در شرایط امروز دنیا و با مکانیزه شدن سیستم‌های نرم افزاری مشاغل و کسب و کارها نیز تحت تاثیر قرار گرفته و روز به روز به سمت ماشینی شدن پیش می‌روند. این هم قدم شدن با رشد تکنولوژی چندان هم بد نیست ضمن اینکه ما را ترغیب به استفاده از علم روز می‌کند، موجب سهولت در عملکرد کارها و جلوگیری از اتلاف زمان نیز می‌شود که این مورد به رشد کسب و کارها کمک می‌کند. بهتر است که این مبحث را با نقش سیستم‌های نرم افزاری در مشاغل فروشگاهی ادامه دهیم. فروشندگان یا اپراتورهای صندوق اغلب به دلیل ازدیاد جمعیت یا تعداد زیاد محصولات ممکن است دچار خستگی یا سردرگمی شوند که این امر طبیعی است. محاسبه این حجم محصول یا راه انداختن کار تعداد بالای مشتری به صورت دستی، کاری دشوار است و این بر هیچ کس پوشیده نیست. اما دوره محاسبات دستی تمام شده و اغلب کسی دیگر ریسک نمی‌کند تا فاکتورها و صورت حساب‌های مهم خود را به صورت دستی محاسبه و نگهداری کند. با نصب یک نرم‌افزار حسابداری مناسب در سیستم‌های خود، اداره و مدیریت کسب و کارتان را آسان‌تر خواهید کرد.

 

امکاناتی از قبیل آلارم تاریخ انقضا محصولات، تعیین چند قیمت برای یک کالا، چاپ اتیکت قیمت برای تمام کالاها، قیمت گذاری اتوماتیک و دستی، گزارشات سریع و متنوع، امکان تعریف و چاپ بارکد به صورت کاملا اتوماتیک، امکان فروش منفی و اصلاح موجودی به صورت اتوماتیک، تعیین سقف سفارش، ثبت اسناد حسابداری مانند درآمد، هزینه، پرداخت و دریافت به صورت اتوماتیک، صدور فاکتورهای خرید و فروش و مرجوعی‌ها، نمایش موجودی تعدادی و ریالی و گردش کالا، لینک با دستگاه کارت خوان و سیستم پوز، تهیه پرینت فاکتور به صورت فیش پرینت و ... از ویژگی‌های نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین هستند.

 

 

 

با نرم افزار حسابداری تولیدی، هدفمند باشید!

 

موسسات تولیدی از مهم‌ترین واحدهای اقتصادی هستند که به صورت هدفمند در راستای تولید محصولات با کیفیت گام برداشته و در جهت به دست آوردن درآمد و سود، اقدام به خرید مواد اولیه می‌کنند تا محصول تولیدی را به فروش برسانند. پروسه‌ی خرید مواد اولیه، انبارداری آن‌ها، فرایند تبدیل آن به محصول مورد نظر و فروش نهایی محصولات، روند کاری کارگاه‌های تولیدی است. استفاده از نرم ‌افزار حسابداری تولیدی و آموزش نحوه ثبت داده‌های مالی و بررسی آن‌ها برای پیشبرد اهداف تولیدی، می‌تواند به مدیران و حسابداران شرکت‌های بازرگانی و تولیدی کمک کند. راه اندازی یک کسب و کار موفقیت و حفظ سوابق حسابداری بدون خطا بسیار دشوار است، اینجاست که نیاز به یک برنامه حسابداری عالی به وضوح حس می‌شود.

 

ویژگی های مثبت یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی خوب!

 

در ابتدا ممکن است شما فکر کنید که همه چیز را در ذهن خود ‌برنامه‌ریزی کرده‌اید و پس از آن در بازار شروع به کار نموده‌اید، با این حال، استفاده از یک نرم‌افزار حسابداری حرفه‌ای برای حفظ عملکردها و داده‌های شغلی‎تان ضروری است و به شما کمک می‌کند تا ضمن نگهداری و امنیت داده‌هایتان، بتوانید روی جنبه‌های دیگر کسب و کارتان تمرکز کنید. همه مشاغل از نظر ساختار قانونی متفاوت هستند و مشاغل تولیدی نیز از این قانون مستثنی نیستند. همه ساختارها با جوانب مثبت و منفی خود همراه هستند. شما باید نیازهای خود و برنامه‌های آینده را مرور کنید تا ببینید کدام سیستم مناسب ساختارهای مورد نظرتان بوده و نیازهای شغلی شما را برطرف می‌نماید.

 

 

 

نرم افزار حسابداری بازرگانی و ارائه امکانات تخصصی

 

یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور، شرکت‌های بازرگانی و تجاری هستند. در شرکت‌های بازرگانی گردش‌های مالی زیادی در جریان هستند. به همین دلیل حسابداری، موضوعی مهم و حیاتی در اینگونه شرکت‌ها به حساب می‌‌‌‌‌‌آید. سیستم حسابداری بازرگانی هوشمند نوین، به صاحبان مشاغل کمک می‌‌‌‌‌‌کند تا با ثبت منظم فاکتور‌ها و داده‌های خریدو فروش، تجزیه و تحلیل، تفسیر و ارائه اطلاعات مالی، نیازهای خود را برطرف نمایند؛ همچنین به آنها کمک می‌‌‌‌‌‌کند تا برای سرمایه‌های خود تصمیماتی هوشمندانه بگیرند. هدف از حسابداری در شرکت‌های بازرگانی اغلب محاسبات سود و زیان، کنترل مانده حساب‌های ارزی و ثبت تسعیر نرخ ارز است. شرکت‌های بازرگانی به خرید و فروش کالا می‌پردازند و معمولاً در کالاهای خریداری شده تغییری ایجاد نمی‌کنند. به همین خاطر نوع ثبت حسابداری در شرکت‌های بازرگانی با حسابداری در شرکت‌های تولیدی متفاوت است.

 

به طور کلی بهتر است برای رفع نیاز هر کسب و کار، از نرم افزار تخصصی آن صنف شغلی استفاده کرد. مدیریت موجودی در تمامی مشاغل یک چالش بزرگ است و نیازمند این است که روی آن تمرکز کنید. این‌ها نکاتی است که می‌توانید در برنامه خود به سادگی مشاهده و از آن‌ها استفاده کنید. ارائه گزارشات سودو زیان عملیات بازرگانی‌، امکان صدور همزمان یا غیر همزمان اسناد مالی‌، امکان انجام عملیات بازرگانی ارزی و ریالی و ثبت اسناد مالی مرتبط به صورت خودکار، امکان ثبت زمانبندی‌های تحویل کالا و گزارش‌های مرتبط، ثبت فاکتور، استعلام، قرارداد و تعدیلات خرید از ویژگی‌های نرم افزار حسابداری بازرگانی هوشمند نوین هستند که به صورت کاملا تخصصی نیازهای مشاغل این صنف را برطرف می‌کنند.

 

 

 

چگونه نرم افزار حسابداری خوب را از بد تشخیص دهیم!

 

هر صنعت، نرم افزار مخصوص به خود را دارد. شما باید اطمینان حاصل کنید که نرم افزاری که می‌‌‌‌‌خرید برای اهداف کسب و کار شما طراحی شده باشد. اینکه چند نفر می‌توانند وارد سیستم شما شوند؟ نرم افزار شما به چند کاربر دسترسی ورود به سیستم را می‌دهد؟ آیا موجودی انبارها را ثبت می‌کند؟ آیا محدود به ثبت خرید و فروش هستند یا امکان تهیه گزارشات دقیق مالی را نیز دارند و شامل مالیات هم می‌شوند؟ اگر سیستم شما امکان مدیریت حقوق و دستمزد را نیز داشته باشد، روال کاریتان بسیار آسان‌تر خواهد شد!

 

با پاسخ به این قبیل سوالات و سوالات مشابه که در حیطه کاری هر شخص متفاوت است، این اطمینان حاصل می‌شود که نرم افزاری که خریداری کرده اید آیا نیازهای کسب و کارتان را برآورده می‌کند یا خیر!؟ مدیران و حسابداران شرکت‌ها می‌بایست در حین خرید نرم‌افزار حسابداری دقت کنند تا بتوانند سیستمی را انتخاب کنند که تمامی نیازهای کسب و کارشان را برطرف نماید. نکته‌ی مهم دیگر در خرید نرم‌افزارهای حسابداری، اطمینان یافتن از امنیت اطلاعات بانکی و اطلاعات مالیاتی و رمزهای عبور محرمانه است! این طبیعی است که وقتی از یک سیستم حسابداری جدید استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که نرم افزاری که انتخاب کرده اید، از بعد امنیت قابل اطمینان است. اطلاعات محرمانه شما باید دقیقاً به همین شکل باقی بمانند؛ محرمانه. نرم افزارهای حسابداری شرکت هوشمند نوین از هر جنبه، به مشتریان خود اطمینان می‌دهند که تمامی نیازهای آنان را رفع نموده و امنیت داده‌ها را حفظ خواهند کرد. برای اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های حسابداری ما می‌توانید به آدرس www.hnovin.com مراجعه نموده و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 

 

 

ارزیابی نرم افزار حسابداری رایگان برای مشاغل

 

ما چندین محصول نرم افزاری حسابداری را مورد بررسی قرار دادیم و آن‌ها را بر اساس هزینه، کاربرپسند بودن و همچنین توانایی در وارد کردن و ثبت داده‌های فروش مقایسه کردیم. در زیر چندین نیاز مهم برای ارزیابی بهترین نرم‌افزار حسابداری رایگان ذکر کرده ایم:

 

راه‌اندازی و سهولت استفاده: خیلی مهم است که در نرم افزارهای حسابداری کاربران بتوانند به راحتی با سیستم ارتباط برقرار کنند. بهتر است که سیستم برای تنظیم و نحوه استفاده، نیازی به پیشینه حسابداری نداشته باشند و استفاده از آن ساده باشد؛ البته که دانستن دانش حسابداری به شما در روند ثبت و بررسی داده‌ها کمک بسزایی خواهد نمود و هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشید هم سرعت کار خود را افزایش داده اید و هم خطاهای محاسباتی کمتری دارید.

مدیریت حساب‌های دریافتنی: این برنامه به شما امکان می‌دهد فاکتورهای سفارشی کنید.

حساب‌های قابل پرداخت را مدیریت کنید: شما می‌توانید قبوض پرداخت نشده و موعد مقرر را به منظور پرداخت به موقع پیگیری کنید.

اتصال حساب‌های بانکی و کارت اعتباری: برای سرعت بخشیدن به روند کاری خود می‌توانید، معاملات را از طریق بانک یا موسسه مالی خود پرداخت کنید.

قبول پرداخت آنلاین: مشتریان می‌توانند فاکتورهای خود را بصورت آنلاین پرداخت کنند تا بتوانید سریع‌تر پرداخت کنید.

پردازش حقوق و دستمزد: این نرم افزار باید شامل پردازش حقوق و دستمزد یا توانایی اضافه کردن آن هنگام آماده شدن برای استخدام کارمندان باشد.

صورت‌های مالی کلیدی را تهیه کنید: می‌توانید سود و زیان‌، ترازنامه و صورت‌های گزارش گردش پول را ایجاد کنید.

هزینه: سیستم حسابداری خوب باید برای هر کسب و کاری مقرون به صرفه باشد. نرم افزار حسابداری رایگان معمولا به صورت تستی عمل نموده و جهت تست کاربردها و محیط کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد. نرم افزارهای رایگان اغلب ماژول‌های کاربری کمتری نسبت به نرم افزارهای دارای هزینه دارند.

ویژگی های مثبت یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی خوب!

 

ویژگی‌های برتر سیستم‌های حسابداری

 

یکی از بهترین و مهم‌ترین قابلیت‌های نرم افزار هوشمند نوین، طراحی ساده، آسان و استاندارد به همراه جزئیات دلخواه مشتری و دارا بودن محیط گرافیکی زیبا به منظور جلوگیری از خستگی، در مقابل استفاده مکرر از نرم افزار، توسط کاربران و حسابداران است. با استفاده از نرم افزار‌های حسابداری شما باید گزارش حساب‌ها، فاکتورها، اسناد و گردش وجه نقد مشاغل و موارد دیگر را ببینید. بسیار مهم است که وضعیت مالی کسب و کارتان به طور دقیق ثبت و بررسی شود و هیچ جایی برای خطا نباشد. در سایت زومیت مقاله‌ای را تحت عنوان نگاهی به رویکرد نرم افزارهای حسابداری هوشمند نوین بارگذاری نموده ایم که به توضیحات جامع در باب نرم‌افزارهای تخصصی فروشگاهی، پیمانکاری، گزارشات خدماتی و ... می‌پردازد.

 

 

منبع:

 

http://tejaratonline.ir/fa/news/123491/ویژگی-های-مثبت-یک-نرم-افزار-حسابداری-فروشگاهی-خوب